MUZEUM PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ im. św. Jana Pawła II
Loading...

REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

REGULAMIN SPRZEDAŻY BILETÓW

„Muzeum Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

§ 1

POSTANOWIENIA OGÓLNE

1. Regulamin sprzedaży biletów (zwany dalej „Regulaminem”) dotyczy zakupu biletów dostępnych w sprzedaży na:

  1. wystawy czasowe i stałe (dalej „Wystawa”)
  2. wydarzenia kulturalne, edukacyjne, seanse kinowe (dalej „Wydarzenia”) – organizowane w Muzeum „Pamięć i Tożsamość im. św. Jana Pawła II (w organizacji) NIP 9562337347, mieszczącym się przy ul. Droga Starotoruńska la 87-100 Toruń (dalej „Muzeum”).

2. Integralną częścią niniejszego Regulaminu są:

  1. Zasady zwiedzania wystaw czasowych w Muzeum „Pamięć i Tożsamość im. św. Jana Pawła II (w organizacji) – załącznik nr 1 do Regulaminu;
  2. Zasady uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych w Muzeum – załącznik nr 2 do Regulaminu (dalej łącznie z Regulaminem litery a) – b) „Regulaminy”).

     W razie sprzeczności pomiędzy treścią niniejszego Regulaminu a treścią w/w regulacji, zastosowanie mają przepisy korzystniejsze dla uczestnika.

3. Przed dokonaniem zakupu biletu na Wystawę bądź Wydarzenie, uczestnik otrzymuje informację o treści Regulaminów. Regulaminy wywieszone są w widoczny sposób w kasie Muzeum, a także na stronie internetowej Muzeum tj. muzeumpamiecitozsamosc.pl. Przystąpienie do udziału w Wydarzeniu czy Wystawie – następuje po uprzednim poinformowaniu uczestnika o Regulaminach i oznacza akceptację ich postanowień przez uczestnika.

4. Wysokość opłat określa cennik dostępny na stronie internetowej muzeumpamiecitozsamosc.pl oraz w kasie Muzeum.

5. Bilety sprzedawane są w kasach Muzeum lub poprzez stronę internetową muzeumpamiecitozsamosc.pl.

6. Przed wejściem na Wydarzenie bądź Wystawę uczestnik zobowiązany jest do okazania biletu wstępu pracownikowi obsługi Muzeum.

7. W przypadku Wydarzeń / Wystaw z ograniczoną liczbą miejsc dostępność biletów jest uzależniona od stopnia ich bieżącej zajętości.

8. Przy zakupie biletów ulgowych posiadacz takiego biletu jest zobowiązany do posiadania dokumentu uprawniającego do ulgi i okazania go przed wejściem na Wystawę lub wejściem do sali, w której odbywa się dane Wydarzenie.

9. W przypadku dokonania zakupu biletu dostępnego w sprzedaży internetowej lub w kasie niezgodnie z wymogami stawianymi w regulaminie danej Wystawy lub Wydarzenia (np. niezgodnie z limitem wieku), nie przysługuje zwrot pieniędzy za dokonany zakup.

10. Muzeum nie przyjmuje zwrotów zakupionych biletów, z zastrzeżeniem § 4 Regulaminu.

§ 2

SRZEDAŻ INTERNETOWA

1. Zakup biletów dostępnych w sprzedaży internetowej dotyczy Wystaw oraz Wydarzeń organizowanych przez Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji) i obejmuje sprzedaż indywidualną oraz grupową.

2. Zakup biletów na Wystawę lub Wydarzenie organizowane w Muzeum możliwy jest na stronie internetowej pod adresem muzeumpamiecitozsamosc.pl.

3. Zakup biletu za pośrednictwem strony internetowej dokonuje się poprzez wypełnienie formularza oraz wykonanie czynności wskazanych w instrukcji zakupu. Muzeum zwraca uwagę na obowiązek dokładnego i kompletnego wypełnienia formularza przez uczestnika. Niezastosowanie się do instrukcji zawartych w procesie zakupu może uniemożliwić skuteczne nabycie biletu. Podanie błędnych danych, w szczególności niepoprawnego adresu e-mail oraz niepoprawnego tytułu przelewu uniemożliwi dokonanie zakupu.

4. Usługa płatności elektronicznej za bilety realizowana jest nieodpłatnie.

5. Przy internetowym zakupie biletów należy dokonać wyboru dnia, przedziału czasowego wejścia oraz rodzaju biletu na Wystawę lub dnia, godziny wejścia i rodzaju biletu na Wydarzenie.

6. Po opłaceniu zakupu online bilet zostaje przesłany na podany adres e-mail w formie załącznika PDF. Po jego otrzymaniu osoba kupująca dokonuje weryfikacji poprawności i zgodności biletu z zamówieniem, w szczególności kwoty, rodzaju Wydarzenia / Wystawy, jego daty i godziny.

7. Osoba kupująca bilet online zobowiązana jest wydrukować bilet wygenerowany i przesłany na wskazany adres e-mail przy realizacji zamówienia oraz okazać wydruk pracownikowi obsługi Muzeum przy wejściu na Wystawę lub Wydarzenie.

8. Dopuszcza się możliwość zapisania biletu przesłanego w formie PDF na urządzenia mobilnych i okazywania takiej elektronicznej formy pracownikowi obsługi Muzeum przy wejściu na Wystawę lub Wydarzenie

9. Opłata za zakup biletów dostępnych w sprzedaży internetowej dokonywana jest za pośrednictwem systemu Przelewy24.pl, w wysokości odpowiadającej pełnej kwocie wartości biletów.

10. W przypadku wystąpienia błędów systemu, po upływie czasu przeznaczonego na zakup biletów, anulowania lub odrzucenia płatności, jak również jej potwierdzenia należy postępować zgodnie z komunikatami pojawiającymi się w serwisie zakupu biletów dostępnych w sprzedaży internetowej lub w wygenerowanych automatycznie mailach.

§ 3

SRZEDAŻ W KASACH BILETOWYCH

1. Kasa Muzeum czynna jest w godzinach funkcjonowania Muzeum.

2. Aktualne godziny otwarcia kas dostępne są na stronie internetowej Muzeum muzeumpamiecitozsamosc.pl.

3. Kasa przyjmuje płatność w polskich złotych (PLN) oraz akceptują karty płatnicze.

4. Potrzebę wystawienia faktury VAT należy zgłosić w momencie zakupu biletu.

5. W przypadku, gdy potrzeba wystawienia faktury VAT została zgłoszona w terminie późniejszym niż moment zakupu, Muzeum wystawi fakturę VAT tylko w przypadkach zgodnych z obowiązującymi przepisami prawa.

§ 4

ZWROT BILETÓW

1. W przypadku, gdy biletowana Wystawa lub Wydarzenie nie odbędzie się w całości czy w części lub w terminie wskazanym na bilecie z przyczyn leżących po stronie Muzeum, posiadacz biletu ma prawo do otrzymania zwrotu uiszczonej ceny biletu.

2. Zwrot za bilety zakupione w kasach Muzeum są dokonywane w kasach Muzeum. Zwrot w kasie Muzeum dokonywany jest w formie gotówki. Warunkiem dokonania jest zwrot nabytego biletu w miejsce zakupu.

3. W przypadku płatności kartą zwrot nastąpi na kartę, z której dokonana została płatność. Warunkiem jego otrzymania jest posiadanie zakupionego biletu oraz dowodu zakupu biletu w postaci paragonu fiskalnego lub potwierdzenia transakcji zakupu.

4. Zwrot za bilety zakupione online dokonywane są bezpośrednio na konto, z którego została dokonana płatność za zwracany bilet. Warunkiem otrzymania zwrotu jest posiadanie dokumentu zakupu biletu oraz kuponu otrzymanego w procesie realizacji zamówienia.

5. Otrzymanie zwrotu, o którym mowa w niniejszym paragrafie jest możliwe jedynie w przypadku, gdy po zweryfikowaniu numeru biletu w systemie kasowym ma on status biletu niewykorzystanego.

6. Zakupione bilety nie podlegają zwrotowi oraz wymianie na bilety w innej cenie lub na inne Wydarzenie / Wystawę czy też na inny termin Wydarzenia / Wystawy, z zastrzeżeniem ust. 1 i 2 powyżej.

7. Bilet uszkodzony (nieczytelny) nie podlega zwrotowi.

8. Postanowienia wskazane w niniejszym paragrafie, nie mają zastosowania do biletów nabytych bezpłatnie.

§ 5

ODSTĄPIENIE OD UMOWY ZAWARTEJ ZA POŚREDNICTWEM SYSTEMU SPRZEDAŻY BILETÓW INTERNETOWYCH

1. Osoba fizyczna posiadająca status konsumenta w rozumieniu art. 221 kodeksu cywilnego, tj. zawierająca z Muzeum umowę o świadczenie usługi niezwiązaną bezpośrednio z jej działalności gospodarczą lub zawodową, która zawarła umowę o świadczenie przez Muzeum usługi uczestnictwa w Wydarzeniu lub Wystawie, za pośrednictwem systemu sprzedaży biletów w formule internetowej (umowa na odległość), może w terminie 14 dni od dnia jej zawarcia (tj. od dnia zakupu biletu) odstąpić od umowy bez podawania przyczyny i bez ponoszenia kosztów.

2. Prawo do odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie przysługuje w odniesieniu do umów, co do którym Muzeum wykonało w pełni usługę za wyraźną i uprzednią zgodą konsumenta.

3. Prawo do odstąpienia, o którym mowa w ust. 1 powyżej, nie przysługuje w odniesieniu do umów o świadczenie usług związanych z wydarzeniami rozrywkowymi, sportowymi lub kulturalnymi, jeżeli w umowie oznaczono dzień lub okres świadczenia usługi.

4. Konsument może odstąpić od umowy określonej w ust. 1 powyżej składając Muzeum oświadczenie o odstąpieniu od umowy. Do zachowania terminu wystarczy wysłanie oświadczenia na adres Muzeum przed jego upływem, z zastrzeżeniem ust. 2 powyżej. Konsument może także złożyć oświadczenie o odstąpieniu od umowy poprzez przesłanie oświadczenia drogą elektroniczną na adres: [email protected].

5. W przypadku określonym w ust. 1 powyżej Muzeum niezwłocznie, nie później niż w terminie 14 dni od dnia otrzymania oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy, zwróci konsumentowi wszystkie dokonane przez niego płatności. Zwrot płatności dokonany zostanie przy użyciu takiego samego sposobu zapłaty, jakiego użył konsument, na rachunek, z którego nastąpiła płatność, chyba że konsument wyraźnie zgodził się na inny sposób zwrotu, który nie wiąże się dla niego z żadnymi kosztami.

6. Wzór oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy stanowi załącznik nr 3 do Regulaminu.

7. Postanowienia dotyczące konsumenta, o którym mowa w niniejszym paragrafie, stosuje się do osoby fizycznej zawierającej umowę bezpośrednio związaną z jej działalnością gospodarczą, gdy z treści tej umowy wynika, że nie ma ona dla tej osoby charakteru zawodowego, wynikającego w szczególności z przedmiotu wykonywanej przez nią działalności gospodarczej, udostępnionego na podstawie przepisów o Centralnej Ewidencji i Informacji o Działalności Gospodarczej.

§ 6

REKLAMACJE

1. Wszelkie pytania, uwagi lub reklamacje dotyczące zakupu i realizacji biletów można składać w formie pisemnej dostarczając je osobiście lub przesyłając na adres siedziby Muzeum (ul Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń) albo drogą elektroniczną na adres [email protected].

2. W reklamacji uczestnik powinien podać numer rezerwacji/zamówienia, przyczynę reklamacji oraz imię, nazwisko i adres e-mail uczestnika.

3. Reklamacje rozpatrywane będą w terminie 14 dni od daty wpływu reklamacji.

4. Uczestnik o decyzji Muzeum zostanie poinformowany drogą elektroniczną na adres e-mail wskazany w reklamacji.

5. Rozpatrzenie reklamacji przez Muzeum nie wyłącza prawa uczestnika do dochodzenia roszczeń na zasadach ogólnych Kodeksu cywilnego oraz przepisów ustawy o prawach konsumenta.

6. Zwiedzający będący konsumentem ma możliwość skorzystania z pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń. Zasady dostępu do pozasądowych sposobów rozpatrywania reklamacji i dochodzenia roszczeń dostępne są w siedzibach oraz na stronach internetowych powiatowych (miejskich) rzeczników konsumentów, organizacji społecznych, do których zadań statutowych należy ochrona konsumentów oraz Wojewódzkich Inspektoratów Inspekcji Handlowej.

7. Sądem właściwym do rozstrzygania sporów związanych ze świadczeniem przez Muzeum usług jest sąd właściwy zgodnie z postanowieniami powszechnie obwiązującego prawa polskiego.

§ 7

OCHRONA DANYCH OSOBOWYCH

Zgodnie z art. 13 ust. 1 i 2 oraz art. 14 ust. 1 i 2 Rozporządzenia Parlamentu Europejskiego i Rady (UE) 2016/679 z dnia 27 kwietnia 2016 r. w sprawie ochrony osób fizycznych w związku z przetwarzaniem danych osobowych i w sprawie swobodnego przepływu takich danych oraz uchylenia dyrektywy 95/46/WE (ogólne rozporządzenie o ochronie danych) (Dz. Urz. UE.L Nr 119 str. 1) (dalej: RODO), w związku z przetwarzaniem danych osobowych informujemy, iż:

1. Administratorem danych osobowych jest Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II z siedzibą w Toruniu, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń, Polska, NIP: 9562337347, REGON: 380713458, RIK 110/2018. Dane kontaktowe do Administratora danych:

  1. e-mail: [email protected],
  2. lub pocztą tradycyjną na w/w adres.

2. Informujemy, iż Inspektorem Ochrony Danych jest Pani Anna Buczyńska-Borowy. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych:

  1. Inspektor Ochrony Danych, Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń,
  2. e-mail: [email protected].

3. Informujemy, iż dane osobowe są lub mogą być przetwarzane w następujących celach:

  1. w celu zawarcia (w formie checkbox) i realizacji postanowień niniejszego Regulaminu - przesłanką prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 b) i f) RODO, w celu obsługi procesu sprzedaży biletów (dokonania rezerwacji, sprzedaży/zwrotu biletów, wystawienia i dostarczenia/przekazania dowodu sprzedaży, reklamacji, skarg, w celach kontaktowych w związku z realizacją procesu sprzedaży biletów, itp.) w formie elektronicznej lub tradycyjnej (stacjonarnej) – przesłanką prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b), c), f) RODO, czyli przetwarzanie jest niezbędne w celu dokonania rezerwacji, zakupu/zwrotu biletów, przetwarzanie jest niezbędne w celu spełnienia spoczywających na Administratorze danych obowiązków wynikających z przepisów prawa, przetwarzanie jako prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych.
  2. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami, w tym w szczególności dotyczącymi dokonanej rezerwacji, zakupu lub zwrotu biletów, realizacji biletu, wystawienia i przekazania dokumentu sprzedaży, a także złożonych reklamacji lub skarg. Podstawą prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. f) RODO, czyli prawnie uzasadniony interes Administratora danych, jakim jest możliwość dochodzenia swoich roszczeń oraz obrona przed ewentualnymi roszczeniami.
  3. w związku z dokonaniem rejestracji i założeniem konta Użytkownika - przesłanką prawną przetwarzania danych osobowych jest art. 6 ust. 1 lit. b) , f) RODO czyli przetwarzanie jest niezbędne w celu realizacji umowy (postanowienia niniejszego Regulaminu)oraz prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych.

4. Informujemy, iż za prawnie uzasadniony interes realizowany przez Administratora danych (art. 6 ust. 1 lit. f) RODO) uważa się:

  1. przetwarzanie danych osobowych w celu zawarcia i realizacji postanowień niniejszego Regulaminu – w celu udokumentowania akceptacji postanowień niniejszego Regulaminu w formie checkbox,
  2. przetwarzanie danych osobowych w celu realizacji procesu sprzedaży biletów,
  3. przetwarzanie danych osobowych w celu obrony, dociekania ewentualnych roszczeń (jeżeli będzie miało to zastosowanie),

5. Informujemy, iż dane osobowe mogą być ujawniane następującym odbiorcom:

  1. podmiotom zewnętrznym wspierającym Administratora danych w zakresie sprzedaży biletów (obsługa procesu rezerwacji, płatności), obsługi Wystawy lub Wydarzenia (np. dostawcy usług IT, firmy ochroniarskie, partnerzy medialni, media społecznościowe, itp.) wyłącznie w zakresie niezbędnym do realizacji celów przetwarzania,
  2. organom państwowym/publicznym w związku z koniecznością spełnienia obowiązków prawnych ciążących na Administratorze danych (np. US, Policja, Straż Pożarna, itp.),
  3. odbiorcom danych takim, jak Poczta Polska, kurierzy, instytucje finansowe – w zakresie niezbędnym do właściwego wykonania usług.

   Informujemy, iż wykaz podmiotów, którym ujawnia się dane osobowe dostępny jest na żądanie osoby, której dane dotyczą.

6. Informujemy, iż dane osobowe są lub mogą być ujawniane poza Europejski Obszar Gospodarczy (EOG) – do państwa trzeciego w oparciu o:

  1. art. 45 RODO - Przekazywanie na podstawie decyzji stwierdzającej odpowiedni stopień ochrony,
  2. art. 46 ust. 2 lit. c) RODO - standardowych klauzul ochrony danych przyjętych przez Komisję zgodnie z procedurą sprawdzającą.

     Informujemy, iż wykaz podmiotów poza EOG, którym Administrator danych ujawnia dane osobowe dostępny jest na żądanie osoby, której dane dotyczą. Dotyczy to również uzyskania kopii danych osobowych od Administratora danych.

7. Informujemy, iż dane osobowe są lub mogą być przetwarzane przez okres:

  1. w celu zawarcia i realizacji postanowień niniejszego Regulaminu – przez okres obowiązywania niniejszego Regulaminu oraz przez okres wynikający z przepisów prawa (np. 5 lat od momentu zakończenia roku obrotowego),
  2. w celu realizacji procesu sprzedaży (dokonania rezerwacji, sprzedaży/zwrotu biletów, wystawienie i dostarczenie/przekazanie dowodu sprzedaży, reklamacji, skarg, w celach kontaktowych w związku z realizacją procesu sprzedaży biletów, itp.) – przez okres wynikający z obowiązujących przepisów prawa (np. 5 lat od zakończenia roku obrotowego zgodnie z przepisami o rachunkowości, ordynacji podatkowej) lub do momentu zgłoszenia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  3. w celu ustalenia, dochodzenia lub obrony przed ewentualnymi roszczeniami – przez okres przedawnienia roszczeń jakie może podnosić Administrator i jakie mogą być podnoszone wobec Administratora,
  4. w związku z dokonaniem rejestracji i założeniem konta Użytkownika – przez okres użytkowania konta

8. Informujemy, iż podanie danych osobowych:

  1. w celu realizacji postanowień niniejszego Regulaminu – ma charakter umowny i jest niezbędne w celu realizacji postanowień niniejszego Regulaminu, a niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości realizacji Regulaminu,
  2. w celu obsługi procesu sprzedaży biletów (dokonania rezerwacji, sprzedaży/zwrotu biletów, wystawienie i dostarczenie/przekazanie dowodu sprzedaży, reklamacji, skarg, w celach kontaktowych w związku z realizacją procesu sprzedaży biletów, itp.) – ma charakter umowny oraz ustawowy, i jest niezbędne w celu realizacji postanowień niniejszego Regulaminu, a niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości zakupu biletu lub/i spełnienia spoczywających na Administratorze obowiązków wynikających z przepisów prawa,
  3. w celu obrony, dociekania ewentualnych roszczeń – przetwarzanie jest niezbędne w celu obrony, dociekania ewentualnych roszczeń, a niepodanie / nieprzetwarzanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości podjęcia działań w tym celu,
  4. w związku z dokonaniem rejestracji i założeniem konta Użytkownika – przetwarzanie jest niezbędne w celu założenia oraz dostępu do konta Użytkownika. Niepodanie danych osobowych będzie skutkowało brakiem możliwości założenia oraz użytkowania konta Użytkownika.

9. Informujemy o prawie do żądania od Administratora danych realizacji następujących praw:

  1. prawo dostępu do danych osobowych dotyczących osoby, której dane dotyczą,
  2. prawo do sprostowania danych osobowych,
  3. prawo do usunięcia danych osobowych,
  4. prawo do ograniczenia przetwarzania danych osobowych,
  5. prawo do wniesienia sprzeciwu wobec przetwarzania,
  6. prawo od przenoszenia danych,
  7. prawo do otrzymania kopii swoich danych osobowych.

         Informujemy, iż ze względu na poszczególne cele przetwarzania wymienione w niniejszym  Regulaminie, realizacja praw osób, których dane dotyczą może być w całości lub w części ograniczona, w szczególności  ze względu na obowiązujące przepisy prawa, które obligują Administratora danych do ich przetwarzania.

10. Informujemy o prawie wniesienia skargi dot. przetwarzania danych osobowych do organu nadzorczego, tj. Prezesa Urzędu Ochrony Danych Osobowych.

11. Informujemy, iż dane osobowe nie podlegają profilowaniu ani zautomatyzowanemu podejmowaniu decyzji w tym w oparciu o profilowanie.

12. Informujemy, iż Administrator danych nie planuje przetwarzania danych osobowych w innych celach, niż zostało to wskazane w niniejszym Regulaminie.

13. Informujemy, iż Administrator danych przetwarza zwykłej kategorii dane osobowe w zakresie niezbędnym do zawarcia i realizacji postanowień niniejszego Regulaminu. Kategoriami osób, których dane osobowe są lub mogą być przetwarzane są osoby fizyczne, osoby fizyczne występujące z ramienia osób prawnych lub instytucji lub organów publicznych/państwowych, dzieci, opiekunów prawnych, uczestników wystawy.

14. Informujemy, iż dane osobowe pochodzą lub mogą pochodzić bezpośrednio od osoby, której dane dotyczą lub od organizatorów grup zorganizowanych, systemów rezerwacyjnych lub od osób prawnych, organów państwowych, jeżeli zakup biletów jest organizowany np. przez pracodawcę lub inne inicjatywy społeczne. Dane osobowe mogą również pochodzić z ogólnodostępnych rejestrów (np. KRS, CEIDG, listy sankcyjne, beneficjenci rzeczywiści – jeżeli ma to zastosowanie np. w przypadku zakupu biletów przez osoby prawne).

§ 8

POSTANOWIENIA KOŃCOWE

1. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci telefonii komórkowej lub elektronicznej poczty lub innej sieci przesyłania danych, sieci Internet, za których pośrednictwem bilety są dostarczane uczestnikom. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za ewentualne problemy z przesyłaniem i odczytaniem wiadomości e-mail związane z indywidualnymi ustawieniami urządzenia oraz jego konfiguracją a także z ustawieniami występującymi u operatorów elektronicznych skrzynek pocztowych.

2. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za funkcjonowanie sieci Internet, za której pośrednictwem uczestnicy składają zamówienia i otrzymują bilety. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za wiadomości, potwierdzenia i inne dane zagubione lub utracone w sieci Internet, indywidualne ustawienia urządzeń, komputerów oraz sposób ich konfiguracji a także za ustawienia lub przerwy w świadczeniu usług występujące u dostawców dostępu do sieci Internet.

3. Postanowień Regulaminu nie stosuje się w takim zakresie, w jakim bezwzględnie obowiązujące przepisy prawa odmiennie kształtują prawa i obowiązki uczestników i Muzeum.

4. Muzeum zastrzega niniejszym, że Regulamin może ulec zmianie. Za termin wprowadzenia zmian w Regulaminie należy przyjąć termin opublikowania nowej wersji Regulaminu na stronie internetowej Muzeum.

5. Regulamin obowiązuje od dnia 1 października 2025 roku.

 

 

Załącznik nr 1 do Regulaminu Sprzedaży biletów Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

 

Zasady zwiedzania wystaw czasowych

w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Niniejsze Zasady zwiedzania wystaw czasowych w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji (dalej: Zasady zwiedzania) określają:

  1. zasady udostępnienia wystaw zwiedzającym;
  2. zasady zwiedzania;
  3. zasady bezpieczeństwa.

2. Niniejsze Zasady zwiedzania są integralną częścią Regulaminu sprzedaży biletów znajdującego się na stronie internetowej Muzeum – https://bilety.muzeumpamiecitozsamosc.pl/index/regulamin.html oraz w kasie Muzeum.

Rozdział II

Udostępnienie wystaw zwiedzającym

§ 2

1. Powierzchnia wystaw czasowych jest otwarta dla zwiedzających w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji) (dalej: Muzeum) w okresie i czasie określonym osobnym zarządzeniem Dyrektora Muzeum dotyczącym każdej wystawy czasowej.

2. Dyrektor Muzeum zastrzega sobie prawo zamknięcia budynku Muzeum lub wyłączenia dostępu zwiedzających do dowolnej części budynku Muzeum w każdej chwili. Informacja o ograniczeniu dostępu zostanie podana do wiadomości zwiedzającym na stronie internetowej (www.muzeumpamiecitozsamosc.pl), w kasach Muzeum lub przez pracowników Muzeum i służby ochrony

3. W przypadku, gdy zamknięcie budynku Muzeum lub ograniczenie dostępu, o którym mowa w ust. 2 uniemożliwia realizację usługi zgodnie z zakupionym biletem, zwiedzającemu przysługuje zwrot ceny biletu zgodnie z zasadami określonymi w Regulaminie sprzedaży biletów.

4. Podstawą wejścia na wystawę czasową jest bilet wstępu.

5. W Muzeum obowiązują ograniczenia dotyczące liczby osób przebywających jednocześnie na terenie Muzeum. Szczegółowe informacje na ten temat są przekazywane przez obsługę wystawy.

5. Wejście na wystawę czasową jest możliwe wyłącznie w dniu określonym na bilecie. Zwiedzający mogą wejść na wystawę czasową o dowolnej godzinie w godzinach pracy Muzeum danego dnia, z zastrzeżeniem obowiązujących ograniczeń liczby osób przebywających jednocześnie na terenie Muzeum. Godzina wejścia na wystawę czasową nie powinna przekroczyć godz. 18.30.

6. Zwiedzający zobowiązani są do opuszczenia Muzeum najpóźniej do godziny zamknięcia obowiązującej w budynku, z uwzględnieniem czasu potrzebnego do odebrania przedmiotów pozostawionych w szatni lub szafkach depozytowych.

§ 3

1. Bilet wstępu na wystawę czasową uprawnia do jednokrotnego wejścia na wystawę, na którą został zakupiony.

2. Wyróżnia się bilety wstępu w dwóch kategoriach: normalne oraz ulgowe.

3. Bilet ulgowy przysługuje:

  1. uczniom szkół systemu oświaty, słuchaczom kolegiów pracowników służb społecznych,  studentom oraz doktorantom;
  2. uczniom szkół, studentom oraz doktorantom będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
  3. uczniom szkół prowadzonych przez organizacje społeczne za granicą, zarejestrowanych w bazie prowadzonej przez upoważnioną jednostkę podległą ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania, w okresie pobierania nauki języka polskiego, historii, geografii, kultury polskiej lub innych przedmiotów nauczanych w języku polskim, nie dłużej niż do ukończenia 18. roku życia;
  4. uczniom szkół funkcjonujących w systemach oświaty innych państw w okresie pobierania nauki języka polskiego, historii, geografii, kultury polskiej lub innych przedmiotów nauczanych w języku polskim, nie dłużej niż do ukończenia 18. roku życia;
  5. uczniom sekcji polskich funkcjonujących w szkołach działających w systemach oświaty innych państw, nie dłużej niż do ukończenia 18. roku życia;
  6. uczniom szkół europejskich działających na podstawie Konwencji o Statucie Szkół Europejskich, sporządzonej w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r. (Dz. U. z 2005 r. poz. 0) pobierającym naukę języka polskiego, historii, geografii kultury polskiej lub innych przedmiotów nauczanych w języku polskim, nie dłużej niż do ukończenia 18. roku życia;
  7. osobom powyżej 65. roku życia, emerytom, rencistom, rencistom socjalnym, a także osobom niepełnosprawnym wraz z opiekunami, będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
  8. nauczycielom:
    1. szkół i placówek systemu oświaty, zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich,
    2. szkół działających w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
    3. szkół prowadzonych przez organizacje społeczne za granicą, zarejestrowanych w bazie prowadzonej przez upoważnioną jednostkę podległą ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania,
    4. uczącym języka polskiego, historii, geografii, kultury polskiej lub innych przedmiotów nauczanych w języku polskim w
      • szkołach funkcjonujących w systemach oświaty innych państw,
      • sekcjach polskich funkcjonujących w systemach oświaty innych państw,
      • szkołach europejskich działających na podstawie Konwencji o Statucie Szkół Europejskich, sporządzonej w Luksemburgu dnia 21 czerwca 1994 r.;
  9. osobom fizycznym odznaczonym odznaką „Za opiekę nad zabytkami”, odznaką honorową „Zasłużony działacz kultury”, odznaką honorową „Zasłużony dla Kultury Polskiej” i wyróżnionym tytułem honorowym „Zasłużony dla Kultury Narodowej”
  10. kombatantom.

4. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienie do ulgi w opłacie za bilet wstępu na wystawę czasową są odpowiednio:

  1. legitymacja szkolna, słuchacza, studencka, doktoranta;
  2. legitymacja ucznia wydana przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie 6 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego;
  3. legitymacja nauczyciela wydana przez konsula Rzeczypospolitej Polskiej na podstawie 6 ust. 3 ustawy z dnia 20 czerwca 1992 r. o uprawnieniach do ulgowych przejazdów środkami publicznego transportu zbiorowego;
  4. legitymacja emeryta – rencisty;
  5. legitymacja dokumentująca niepełnosprawność lub stopień niepełnosprawności;
  6. legitymacja służbowa przysługująca nauczycielom:
    • szkół i placówek systemu oświaty, zakładów poprawczych i schronisk dla nieletnich,
    • szkół działających w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
  7. legitymacja poświadczająca przyznanie odznaki lub tytułu osobom fizycznym odznaczonym odznaką ,,Za opiekę nad zabytkami”, odznaką honorową ,,Zasłużony działacz kultury”, odznaką honorową ,,Zasłużony dla Kultury Polskiej” lub wyróżnionym tytułem honorowym ,,Zasłużony dla Kultury Narodowej”;
  8. zaświadczenie albo legitymacja potwierdzające uprawnienia kombatanckie;
  9. dokument potwierdzający wiek;
  10. inny dokument potwierdzający uprawnienie:
    • uczniów szkół, studentów oraz doktorantów będącym obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
    • osób powyżej 65. roku życia, emerytów, rencistów, rencistów socjalnym, a także osób z niepełnosprawnością wraz z opiekunami, będących obywatelami państw członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państw członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stron umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym;
    • nauczycieli szkół działających w państwach członkowskich Unii Europejskiej, Konfederacji Szwajcarskiej oraz państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,wydany w państwie członkowskim Unii Europejskiej innym niż Rzeczpospolita Polska, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym,
  • wydany w państwie członkowskim Unii Europejskiej innym niż Rzeczpospolita Polska, Konfederacji Szwajcarskiej oraz w państwach członkowskich Europejskiego Porozumienia o Wolnym Handlu (EFTA) – stronach umowy o Europejskim Obszarze Gospodarczym

         11.  inny dokument potwierdzający uprawnienie nauczycieli szkół prowadzonych przez organizacje społeczne za granicą, zarejestrowanych w bazie prowadzonej przez upoważnioną jednostkę podległą ministrowi właściwemu do spraw oświaty i wychowania.

5. Zwolnienie z opłaty za wstęp na wystawę czasową przysługuje:

  1. osobom fizycznym odznaczonym Orderem Orła Białego, Orderem Wojennym Virtuti Militari, Orderem Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej, Medalem „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”;
  2. pracownikom muzeów wpisanych do Państwowego Rejestru Muzeów;
  3. członkom Międzynarodowej Rady Muzeów (ICOM), Międzynarodowej Rady Ochrony Zabytków (ICOMOS), Stowarzyszenia Muzealników Polskich;
  4. posiadaczom Karty Polaka, o których mowa w ustawie z dnia 7 września 2007 r. o Karcie Polaka;
  5. dzieciom do lat 7;
  6. weteranom i weteranom poszkodowanym

 6. Dokumentami potwierdzającymi uprawnienie do zwolnienia z opłaty za wstęp na wystawę czasową są odpowiednio:

  1. legitymacja poświadczająca nadanie Orderu Orła Białego, Orderu Wojennego Virtuti Militari, Orderu Zasługi Rzeczypospolitej Polskiej lub Medalu „Zasłużony Kulturze Gloria Artis”;
  2. legitymacja służbowa przysługująca pracownikom muzeów wpisanych do Państwowego Rejestru Muzeów;
  3. legitymacja Membership Card ICOM lub Membership Card ICOMOS;
  4. legitymacja potwierdzająca członkostwo w Stowarzyszeniu Muzealników Polskich;
  5. Karta Polaka;
  6. dokument potwierdzający wiek.

7. Osoby uprawnione do nabycia biletu ulgowego oraz osoby zwolnione z opłaty za wstęp na wystawę czasową są zobowiązane do posiadania dokumentu uprawniającego odpowiednio do ulgi w opłacie lub zwolnienia z opłaty i okazania go przed wejściem na wystawę czasową.

8. Ceny biletów wstępu na wystawę czasową oraz zasady przydzielania ulg i zwolnień z opłaty za wstęp, innych niż wymienione powyżej, ustalane są odrębnym Zarządzeniem Dyrektora Muzeum dla każdej wystawy.

Rozdział III

Zasady zwiedzania

§ 4

1. Na terenie Muzeum należy stosować się do uwag i poleceń obsługi Muzeum oraz pracowników ochrony Muzeum.

2. Dzieci do lat 13 mogą przebywać w Muzeum wyłącznie pod opieką osób dorosłych.

3. Za dyscyplinę grupy odpowiedzialny jest opiekun grupy.

4. Do obowiązków przewodnika zewnętrznego i opiekuna grupy należy:

  1. przed wejściem na wystawę czasową przygotowanie zwiedzających, w tym omówienie zasad zachowania się w Muzeum zgodnie z niniejszymi Zasadami zwiedzania;
  2. poruszanie się z grupą tylko po wyznaczonych przestrzeniach i podporządkowanie się w trakcie przebywania w Muzeum poleceniom osób odpowiedzialnych za bezpieczeństwo w Muzeum;
  3. interweniowanie (np. zwrócenie uwagi, powiadomienie obsługi Muzeum lub pracowników ochrony Muzeum) w przypadku zauważenia nieodpowiedniego zachowania się oprowadzanych osób, a w szczególności w przypadku nieprzestrzegania przez nich zakazów określonych w niniejszych Zasadach zwiedzania.

5. Przewodnik zewnętrzny i opiekun grupy oraz oprowadzane przez niego osoby nie mogą blokować przestrzeni dla innych zwiedzających, wstępu do poszczególnych przestrzeni Muzeum, czy też dróg ewakuacji, jak również przeszkadzać w zwiedzaniu innym osobom i członkom innych grup zwiedzających.

6. Wszystkie plecaki, torby, walizki oraz torebki przekraczające wymiar 40x20x25 cm, a także parasole i odzież wierzchnią należy pozostawić w szatni lub w szafkach depozytowych, z których korzystanie jest bezpłatne.

7. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za przedmioty pozostawione w rzeczach oddanych do szatni, a także w innych miejscach ogólnodostępnych na terenie Muzeum.

8. Muzeum nie ponosi odpowiedzialności za rowery, hulajnogi, wózki i inny sprzęt pozostawiony na terenie Muzeum.

9. Z zastrzeżeniem ust. 10, fotografowanie i filmowanie wystawy czasowej w celach komercyjnych może następować wyłącznie bez użycia lampy błyskowej.

10. W przypadku obostrzeń konserwatorskich lub ograniczeń wynikających z praw autorskich, mogą zostać wprowadzone odmienne warunki odnoszące się do zasad fotografowania i filmowania konkretnych eksponatów. Szczegółowe zasady zostaną określone w Zarządzeniu Dyrektora Muzeum dotyczącym danej wystawy czasowej.

11. Za zgodą Dyrektora Muzeum, podczas wystawy czasowej na terenie Muzeum mogą być lub będą wykonywane zdjęcia oraz nagrywane filmy przez akredytowane media, które mogą być lub będą upubliczniane w mediach społecznościowych Muzeum (m.in. Facebook, Instagram) oraz na stronach internetowych Muzeum, w celach promocyjnych (działania PR i Marketing), z poszanowaniem przepisów obowiązującego prawa, w szczególności dotyczących ochrony wizerunku i danych osobowych.

12. Za zgodą Dyrektora Muzeum, podczas wystawy czasowej na terenie Muzeum może być obecna telewizja oraz inne akredytowane media w celu relacjonowania przebiegu wystawy czasowej lub innego wydarzenia. Relacja może być utrwalona oraz rozpowszechniona w materiałach audiowizualnych publikowanych w mediach, w Internecie oraz innych kanałach promocyjnych związanych z wystawą czasową lub innym wydarzeniem prowadzonych przez telewizję lub inne media, z zastrzeżeniem, że wszelkie czynności odbywać się będą na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa.

§ 5

1. Osoba niepełnosprawna ma prawo wstępu na wystawę czasową z psem asystującym.

2. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, nie zwalnia osoby niepełnosprawnej z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

3. Warunkiem skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę niepełnosprawną certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

4. Osoba niepełnosprawna nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

5. Z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, może korzystać trener psa szkolonego na psa asystującego na podstawie zaświadczenia wydanego przez podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących. Postanowienia ust. 2- 4 stosuje się odpowiednio.

§ 6

1. Muzeum udostępnia nieodpłatnie wózki inwalidzkie dla osób z niepełnosprawnościami. Chęć wypożyczenia wózka należy zgłosić w kasie Muzeum.

2. Po zakończeniu zwiedzania wystawy czasowej wózek inwalidzki należy zwrócić do miejsca, z którego został wypożyczony, lub w inne miejsce wskazane przez obsługę Muzeum.

3. Zabrania się opuszczania budynku Muzeum z wypożyczonym wózkiem inwalidzkim.

§ 7

1. Zwiedzających wystawę czasową obowiązują następujące zakazy:

  1. zakaz wprowadzania, wwożenia i wnoszenia zwierząt, z wyjątkiem psów asystujących osobom niepełnosprawnym oraz psów szkolonych na psa asystującego towarzyszących trenerowi;
  2. zakaz palenia wyrobów tytoniowych, używania papierosów elektronicznych, podgrzewaczy tytoniu oraz innych urządzeń emitujących dym lub aerozol;
  3. zakaz używania otwartego ognia;
  4. zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu, środków psychoaktywnych i odurzających;
  5. zakaz wnoszenia okryć wierzchnich na teren wystawy czasowej;
  6. zakaz zakłócania porządku zwiedzania innym zwiedzającym;
  7. zakaz wchodzenia w inne przestrzenie niż przeznaczone dla wystawy czasowej;
  8. zakaz siadania na meblach stanowiących element ekspozycji, ślizgania się po posadzkach, wchodzenia na podesty, zabezpieczenia i wzmocnienia, wychylania się za barierki i zabezpieczenia;
  9. zakaz przepychania się, biegania, głośnego zachowania, kładzenia się na podłodze, wzbudzania niepokoju innych zwiedzających, stwarzania sytuacji zagrożenia;
  10. zakaz przenoszenia elementów wyposażenia Muzeum;
  11. zakaz rzucania jakimikolwiek przedmiotami;
  12. zakaz wnoszenia broni, amunicji i innych narzędzi i urządzeń mogących zagrozić życiu i zdrowiu osób oraz bezpieczeństwu zbiorów;
  13. zakaz dotykania eksponatów muzealnych oraz elementów dekoracji muzealnej będącej częścią aranżacji;
  14. zakaz poruszania się poza wyznaczonymi ciągami komunikacyjnymi w przestrzeni ekspozycji muzealnej, wyjątek stanowią oznaczone ścieżki i obiekty do tego przeznaczone;
  15. zakaz rozmawiania przez telefony komórkowe podczas zwiedzania wystawy czasowej;
  16. zakaz wnoszenia i wprowadzania na teren Muzeum rowerów, hulajnóg, deskorolek lub innych podobnych urządzeń, oraz jeżdżenia na nich;
  17. zakaz wnoszenia i spożywania posiłków oraz napojów na terenie wystawy;
  18. zakaz prowadzenia działalności handlowej, reklamowej lub agitacji politycznych;
  19. zakaz niszczenia jakichkolwiek elementów wyposażenia Muzeum, w tym w szczególności eksponatów i elementów wyposażenia wystaw;
  20. zakaz naruszania innych ogólnie przyjętych norm zachowywania się w miejscach publicznych.

2. Muzeum zastrzega sobie prawo do wizualnej weryfikacji, czy osoby wchodzące na teren Muzeum nie wnoszą przedmiotów niedozwolonych, o których mowa w niniejszych Zasadach zwiedzania. Weryfikacja może zostać przeprowadzona przez pracowników ochrony Muzeum w sposób nienaruszający godności i prywatności zwiedzających.

3. Naruszenie przez zwiedzającego, któregokolwiek z wyżej wymienionych zakazów skutkować będzie upomnieniem, a w przypadku odmowy zastosowania się do poleceń obsługi Muzeum lub ochrony Muzeum, wyproszeniem z terenu Muzeum.

4. W przypadku wyproszenia zwiedzającego z Muzeum, o którym mowa w ust. 3, nie przysługuje zwrot opłaty za bilet.

§ 8

1. Do Muzeum nie zostaną wpuszczone osoby:

  1. znajdujące się w stanie po użyciu alkoholu albo w stanie nietrzeźwości w rozumieniu art. 46 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  2. będące pod wpływem środków działających podobnie do alkoholu, w tym środków psychoaktywnych lub odurzających;
  3. zachowujące się w sposób, który zagraża bezpieczeństwu zbiorów lub osób;
  4. których strój zawiera element obrażający inne osoby ze względu na wyznanie, religię, kolor skóry, narodowość, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną, wiek, niepełnosprawność lub przekonania polityczne;
  5. których zachowanie obraża inne osoby ze względu na wyznanie, religię, kolor skóry, narodowość, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną, wiek, niepełnosprawność lub przekonania polityczne.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 zwrot opłaty za bilet nie przysługuje.

Rozdział IV

Zasady bezpieczeństwa

§ 9

1. Obiekty Muzeum są objęte ochroną i systemem monitoringu audiowizualnego w celach zabezpieczenia i ochrony osób, obiektów na wystawie i mienia Muzeum.

2. Teren Muzeum jest objęty systemem monitoringu audiowizualnego oraz ochroną fizyczną. Ochrona Muzeum zobowiązana jest do zapewnienia bezpieczeństwa na terenie budynku Muzeum oraz do egzekwowania przestrzegania niniejszych zasad, w szczególności w zakresie wskazanym w rozdziale III niniejszych Zasad zwiedzania.

3. W przypadku odstąpienia przez Muzeum od realizacji usług, zasady zwrotu ceny biletu określa Regulamin sprzedaży biletów.

4. W przypadku zauważenia pożaru zwiedzający powinien niezwłocznie powiadomić obsługę Muzeum, ochronę Muzeum lub użyć przycisku Ręcznego Ostrzegacza Pożarowego (ROP).

5. W przypadku ogłoszenia komunikatu o ewakuacji lub akcji ratowniczej, wszystkie osoby przebywające na terenie Muzeum zobowiązane są do bezzwłocznego opuszczenia budynku najbliższym wyjściem ewakuacyjnym i bezwzględnego podporządkowania się poleceniom pracowników Muzeum lub służby ochrony.

6. W przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia osoby przebywającej na terenie Muzeum zwiedzający powinni niezwłocznie powiadomić o tym obsługę lub ochronę Muzeum, która odprowadzi taką osobę do miejsca oczekiwania na przyjazd zespołu ratownictwa medycznego.

Rozdział V

Przetwarzanie danych osobowych

§ 10

1. Informujemy, iż Administratorem danych jest Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II z siedzibą w Toruniu, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń, Polska, NIP: 9562337347, REGON: 380713458, RIK 110/2018.

2. Zapytania w sprawie ochrony danych osobowych można kierować bezpośrednio na adres Administratora danych (pocztą tradycyjną) lub na dedykowany adres e-mail: [email protected].

3. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych:

  • Inspektor Ochrony danych, Muzeum „Pamięć i Tożsamość im. św. Jana Pawła II, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń,
  • [email protected],
  • tel.: (+48) 56 642 38 99.

4. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z obsługą procesu sprzedaży biletów (dokonania rezerwacji, sprzedaży/zwrotu biletów, wystawienie i dostarczenie/przekazanie dowodu sprzedaży, reklamacji, skarg, w celach kontaktowych w związku z realizacją procesu sprzedaży biletów, itp.) w formie elektronicznej lub tradycyjnej (stacjonarnej) dostępne są w Regulaminie sprzedaży biletów dotyczącym zakupu biletów dostępnych w sprzedaży na wystawy czasowe, wydarzenia kulturalne, edukacyjne, seanse kinowe, organizowane w Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji) NIP 9562337347, mieszczącym się przy ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń. Regulamin dostępny jest na stronie internetowej Muzeum pod linkiem: https://bilety.muzeumpamiecitozsamosc.pl/index/regulamin.html raz w kasie Muzeum.

5. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z realizacją postanowień niniejszych Zasad zwiedzania dostępne są w Polityce Prywatności umieszczonej na stronie internetowej Muzeum pod linkiem: https://muzeumpamiecitozsamosc.pl/index.php/polityka_prywatnosci/ oraz w kasie Muzeum.

 

 

Załącznik nr 2 do Regulaminu Sprzedaży biletów Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

 

Zasady uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez
Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

Rozdział I

Postanowienia ogólne

§ 1

1. Niniejsze „Zasady uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)” (dalej: „Zasady”) określają:

  1. zasady udziału w Wydarzeniu;
  2. zasady obowiązujące uczestników Wydarzenia;
  3. zasady bezpieczeństwa;
  4. zasady przetwarzania danych osobowych.

2. Zasady są integralną częścią „Regulaminu sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne, edukacyjne i wystawy czasowe w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)” dostępnego na stronie internetowej Muzeum – https://bilety.muzeumpamiecitozsamosc.pl/index/regulamin.html oraz w kasie Muzeum.

3. Przez wydarzenie kulturalne (dalej: „Wydarzenie”) rozumieć należy każde wydarzenie organizowane przez Muzeum nie będące wystawą czasową ani stałą, tj. m.in.:

  1. seans filmowy;
  2. koncert;
  3. spektakl teatralny;
  4. widowisko;
  5. zajęcia edukacyjne;
  6. warsztat;
  7. seminarium, konferencja, debata naukowa.

Rozdział II

Zasady udziału w Wydarzeniu

§ 2


1. Dokumentem uprawniającym do uczestnictwa w Wydarzeniu jest bilet wystawiony na dane Wydarzenie.

2. Zasady nabywania biletów zawarte są w „Regulaminie sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne, edukacyjne i wystawy czasowe w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)”.

3. Cennik biletów na Wydarzenie wraz z zasadami przydzielania ulg lub zwolnienia w opłacie określa każdorazowo odrębne Zarządzenie Dyrektora Muzeum.

4. Uczestnicy Wydarzenia są zobowiązani do opuszczenia Muzeum do godziny zamknięcia budynku, uwzględniając przy tym czas potrzebny do odebrania przedmiotów pozostawionych w szatni lub szafkach depozytowych.

Rozdział III

Zasady obowiązujące uczestników Wydarzenia

§ 3

1. Na terenie Muzeum należy stosować się do uwag i poleceń obsługi Muzeum, osób prowadzących Wydarzenie oraz pracowników ochrony Muzeum.

2. Dzieci do lat 13 mogą przebywać w Muzeum wyłącznie pod opieką osób dorosłych.

3. Udział w Wydarzeniu jest możliwy wyłącznie pod warunkiem zachowania zasad sanitarnych, BHP i ppoż., które wynikają z obowiązujących przepisów prawa.

4. Wszystkie plecaki, torby, walizki oraz torebki przekraczające wymiar 40x20x25 cm, a także parasole i odzież wierzchnią należy pozostawić w szatni lub w szafkach depozytowych, z których korzystanie jest bezpłatne.

5. Muzeum nie przyjmuje na przechowanie urządzeń elektronicznych ani rzeczy wartościowych.

6. Fotografowanie i filmowanie Wydarzenia przez jego uczestników nie jest dozwolone.

7. Za zgodą Dyrektora Muzeum podczas Wydarzenia mogą być lub będą wykonywane zdjęcia oraz nagrywane filmy przez osoby upoważnione przez Muzeum. Materiały te mogą być lub będą upubliczniane w mediach społecznościowych Muzeum (m.in. Facebook, Instagram) oraz na stronach internetowych Muzeum, w celach promocyjnych (działania PR i marketing), z poszanowaniem przepisów obowiązującego prawa, w szczególności dotyczących ochrony wizerunku i danych osobowych.

8. Za zgodą Dyrektora Muzeum podczas Wydarzenia może być obecny nadawca telewizyjny oraz inne akredytowane media w celu relacjonowania przebiegu Wydarzenia. Relacja może być utrwalona oraz rozpowszechniona w materiałach audio i audiowizualnych publikowanych w mediach, w Internecie oraz innych kanałach promocyjnych związanych z Wydarzeniem, z zastrzeżeniem, że wszelkie czynności odbywać się będą na podstawie i w granicach obowiązujących przepisów prawa.

§ 4

1. Osoba z niepełnosprawnością ma prawo wstępu na Wydarzenie z psem asystującym.

2. Uprawnienie, o którym mowa w ust. 1, nie zwalnia osoby z niepełnosprawnością z odpowiedzialności za szkody wyrządzone przez psa asystującego.

3. Warunkiem skorzystania z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, jest wyposażenie psa asystującego w uprząż oraz posiadanie przez osobę z niepełnosprawnością certyfikatu potwierdzającego status psa asystującego i zaświadczenia o wykonaniu wymaganych szczepień weterynaryjnych.

4. Osoba z niepełnosprawnością nie jest zobowiązana do zakładania psu asystującemu kagańca oraz prowadzenia go na smyczy.

5. Z uprawnienia, o którym mowa w ust. 1, może korzystać trener psa szkolonego na psa asystującego na podstawie zaświadczenia wydanego przez podmiot prowadzący szkolenie psów asystujących. Postanowienia ust. 2 - 4 stosuje się odpowiednio.

§ 5


1. Osoby z ograniczeniami ruchowymi mogą bezpłatnie wypożyczyć wózek inwalidzki na czas uczestnictwa w Wydarzeniu. Chęć wypożyczenia wózka należy zgłosić w kasie Muzeum.

2. Po zakończeniu Wydarzenia wózek inwalidzki należy zwrócić do miejsca, z którego został wypożyczony lub w inne miejsce wskazane przez obsługę Muzeum.

3. Zabrania się opuszczania budynku Muzeum z wypożyczonym wózkiem inwalidzkim.

§ 6

1. Uczestników Wydarzenia obowiązują:

  1. zakaz wprowadzania, wwożenia i wnoszenia zwierząt, z wyjątkiem psów asystujących oraz psów szkolonych na psa asystującego towarzyszących trenerowi;
  2. zakaz palenia wyrobów tytoniowych, używania papierosów elektronicznych, podgrzewaczy tytoniu oraz innych urządzeń emitujących dym lub aerozol;c)
  3. zakaz używania otwartego ognia;
  4. zakaz wnoszenia i spożywania alkoholu, środków psychoaktywnych i odurzających;
  5. zakaz wchodzenia w inne przestrzenie niż przeznaczone dla Wydarzenia;
  6. zakaz ślizgania się po posadzkach, wchodzenia na podesty, zabezpieczenia i wzmocnienia, wychylania się za barierki i zabezpieczenia;
  7. zakaz przepychania się, biegania, głośnego zachowania, kładzenia się na podłodze, stwarzania sytuacji zagrożenia;
  8. zakaz przenoszenia elementów wyposażenia Muzeum;
  9. zakaz rzucania jakimikolwiek przedmiotami;
  10. zakaz wnoszenia broni, amunicji i innych narzędzi i urządzeń mogących zagrozić życiu i zdrowiu osób oraz bezpieczeństwu zbiorów;
  11. zakaz rozmawiania przez telefony komórkowe podczas Wydarzenia;
  12. zakaz wnoszenia i wprowadzania na teren Muzeum rowerów, hulajnóg, deskorolek lub innych podobnych urządzeń, oraz jeżdżenia na nich;
  13. zakaz wnoszenia i spożywania posiłków oraz napojów podczas Wydarzenia (z wyłączeniem wody);
  14. zakaz prowadzenia działalności handlowej, reklamowej lub agitacji politycznych;
  15. zakaz niszczenia jakichkolwiek elementów wyposażenia Muzeum.

2. Muzeum zastrzega sobie prawo do wizualnej weryfikacji, czy osoby wchodzące na teren Muzeum nie wnoszą przedmiotów niedozwolonych, o których mowa w niniejszych Zasadach. Weryfikacja może zostać przeprowadzona przez pracowników ochrony Muzeum, w sposób nienaruszający godności i prywatności uczestnika Wydarzenia.

3. Naruszenie przez uczestnika Wydarzenia któregokolwiek z wyżej wymienionych postanowień skutkować będzie upomnieniem, a w przypadku odmowy zastosowania się do poleceń obsługi Muzeum, osób prowadzących Wydarzenie lub ochrony Muzeum, wyproszeniem z Muzeum.

4. W przypadku wyproszenia z Muzeum, o którym mowa w ust. 3, nie przysługuje zwrot opłaty za bilet.

§ 7

1. Do Muzeum nie zostaną wpuszczone osoby:

  1. znajdujące się w stanie po użyciu alkoholu albo w stanie nietrzeźwości w rozumieniu art. 46 ust. 2 albo 3 ustawy z dnia 26.10.1982 r. o wychowaniu w trzeźwości
    i przeciwdziałaniu alkoholizmowi;
  2. będące pod wpływem środków działających podobnie do alkoholu, w tym środków psychoaktywnych lub odurzających;
  3. których strój zawiera element obrażający inne osoby ze względu na wyznanie, religię, kolor skóry, narodowość, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną, wiek, niepełnosprawność lub przekonania polityczne;
  4. których zachowanie obraża inne osoby ze względu na wyznanie, religię, kolor skóry, narodowość, pochodzenie etniczne, płeć, orientację seksualną, wiek, niepełnosprawność lub przekonania polityczne.

2. W przypadku, o którym mowa w ust. 1 zwrot opłaty za bilet nie przysługuje.

Rozdział IV

Zasady bezpieczeństwa

§ 8


1. Teren Muzeum jest objęty systemem monitoringu audiowizualnego oraz ochroną fizyczną. Ochrona Muzeum zobowiązana jest do zapewnienia bezpieczeństwa na terenie Muzeum oraz do egzekwowania przestrzegania obowiązujących zasad, w szczególności w zakresie wskazanym w rozdziale III niniejszych Zasad.

2. W sytuacji bezpośredniego zagrożenia zdrowia lub życia uczestników Wydarzenia lub innych osób, Muzeum zastrzega sobie prawo do natychmiastowego odstąpienia od realizacji świadczonych usług. W przypadku odstąpienia przez Muzeum od realizacji usług, zasady zwrotu ceny biletu określa „Regulamin sprzedaży biletów na wydarzenia kulturalne, edukacyjne i wystawy czasowe w Muzeum „PAMIĘĆ i TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)”.

3. W przypadku zauważenia pożaru uczestnik Wydarzenia powinien niezwłocznie powiadomić obsługę Muzeum, ochronę Muzeum lub użyć przycisku Ręcznego Ostrzegacza Pożarowego (ROP).

4. W przypadku ogłoszenia komunikatu o ewakuacji lub akcji ratowniczej, wszystkie osoby przebywające na terenie Muzeum zobowiązane są do bezzwłocznego opuszczenia budynku najbliższym wyjściem ewakuacyjnym i bezwzględnego podporządkowania się poleceniom pracowników Muzeum lub służby ochrony.

5. W przypadku nagłego pogorszenia stanu zdrowia osoby przebywającej na terenie Muzeum, uczestnik Wydarzenia powinien niezwłocznie powiadomić o tym fakcie obsługę Muzeum lub ochronę Muzeum, która odprowadzi taką osobę do miejsca oczekiwania do czasu przyjazdu zespołu ratownictwa medycznego.

Rozdział V

Przetwarzanie danych osobowych

§ 9

1. Informujemy, że Administratorem danych osobowych jest Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II z siedzibą w Toruniu, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń, Polska, NIP: 9562337347, REGON: 380713458, RIK 110/2018.
2. Zapytania w sprawie ochrony danych osobowych można kierować bezpośrednio na adres Administratora danych (pocztą tradycyjną) lub na dedykowany adres e-mail: [email protected].
3. Dane kontaktowe do Inspektora Ochrony Danych:

  1. Inspektor Ochrony Danych, Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II, ul. Droga Starotoruńska 3, 87-100 Toruń,
  2. [email protected],
  3. tel.: (+48) 56 642 38 99.

  Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych w związku z obsługą procesu sprzedaży biletów (dokonania rezerwacji, sprzedaży/zwrotu biletów, wystawienia i dostarczenia/przekazania dowodu sprzedaży, reklamacji, skarg, w celach kontaktowych w związku z realizacją procesu sprzedaży biletów, itp.) w formie elektronicznej lub tradycyjnej (stacjonarnej) zawarte są w „Regulaminie sprzedaży biletów” na wydarzenia kulturalne, edukacyjne i wystawy czasowe w Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)” Regulamin, o którym mowa w zdaniu poprzedzającym dostępny jest na stronie internetowej Muzeum pod linkiem: https://bilety.muzeumpamiecitozsamosc.pl/index/regulamin.html.

4. Informacje dotyczące przetwarzania danych osobowych dotyczące zasad uczestnictwa w wydarzeniach kulturalnych organizowanych przez Muzeum „PAMIĘĆ I TOŻSAMOŚĆ” im. św. Jana Pawła II (w organizacji) dostępne są w Polityce Prywatności umieszczonej na stronie internetowej Muzeum pod linkiem: https://muzeumpamiecitozsamosc.pl/index.php/polityka_prywatnosci/.

 

Załącznik nr 3 do Regulaminu Sprzedaży biletów Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

 

 

Wzór oświadczenia konsumenta o odstąpieniu od umowy

 

Adresat:   

Muzeum „Pamięć i Tożsamość” im. św. Jana Pawła II (w organizacji)

ul. Droga Starotoruńska 3

87-100 Toruń

e-mail: [email protected]

 

 

Niniejszym informuję, iż odstępuję od umowy o świadczenie usługi zwiedzania Wystawy / udziału w Wydarzeniu, zawartej w dniu ….................………., dotyczącej zwiedzania Wystawy / udziału w Wydarzeniu …………......................................................................................................................

w dniu ………......…… o godzinie ……………… nr rezerwacji …………………..

 

 

Imię i nazwisko konsumenta:           ……….....................………

 

Adres kunsumenta:                         ……......................…………

 

                                                     ...................................

 

 

Data:                                             ………….............….

 

 

_______________________

Podpis konsumenta

(jeśli formularz jest przesyłany w wersji papierowej)